[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
Find ud af hvordan du benytter dig af Spørgsmål og Svar her på eCigDanmark
[/vc_column_text][vc_column_text]
Find en god kammertone
Vi skal alle være her og selvom langt de fleste godt er klar over, hvordan man bør opføre sig over for andre personer, så gør vi for god ordens skyld opmærksom på, at hvis du ikke opfylder “god orden” og i øvrigt forholder dig til loven, tillader vi os, at slette dine indlæg og i værste tilfælde din profil – uden advarsel. Desuden gør vi opmærksom på, at ved grov overtrædelse af loven, frigiver vi til enhver tid al information politiet vil have brug for i en eventuelt sag.
Herudeover vil vi også gøre dig opmærksom på følgende:
- Hold dig til en tråd per spørgsmål.
- Opret et nyt spørgsmål, hvis det forrige tager en ny drejning.
- Lad værre med at skrive det samme indlæg igen og igen, eller at pinge et indlæg.
- Al reklame som IKKE er aftalt med eCigDanmark er ikke tilladt.
- Det er ikke tilladt af have stødende og/eller sjofle udsagn eller billeder som avatar.
Ophavsret og brugsret
Når man uploader billeder, artikler eller opskrifter, så giver man eCigDanmark brugsret til materialet. Det betyder at eCigDanmark må anvende materialet i den form brugeren har uploadet det. Brugeren har ophavsret til materialet og kan bruge det i alle de sammenhænge denne ønsker, men kan ikke forlange eCigDanmark fjerner materialet.
Anmeld dårlig opførsel/indlæg
Det er muligt at anmelde indlæg for dårligt indhold eller for ting der ikke hører hjemme her på sitet. Der vil være administratorer, der tager sig af disse, men det betyder ikke nødvendigvis, at et indlæg vil blive slettet, bare fordi du anmelder det.[/vc_column_text][vc_column_text]
Før du opretter et nyt spørgsmål
[/vc_column_text][vc_accordion toggle=”yes”][vc_accordion_tab title=”Findes der allerede et svar på mit spørgsmål?” icon=”question”][vc_column_text]Før du opretter et nyt spørgsmål, er det altid en god idé, først at undersøge om nogen allerede skulle have spurgt om det du ønsker at vide mere om. Den bedste måde at finde ud af om, der allerede findes et svar på dit spørgsmål, er ved at gå til Spørgsmål og Svar og søge på det du gerne vil vide mere om.
Husk; der findes ingen dumme spørgsmål – kun dumme svar.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][vc_separator icon=”star” type=”invisible”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
Bruger
[/vc_column_text][vc_accordion toggle=”yes”][vc_accordion_tab title=”Hvordan opretter jeg en brugerkonto?” icon=”question”][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][vc_separator icon=”star” type=”invisible”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
Oprettelse af spørgsmål
[/vc_column_text][vc_accordion toggle=”yes”][vc_accordion_tab title=”Hvordan stiller jeg spørgsmål?” icon=”question”][vc_column_text]
Efter du har sikret dig, at dit spørgsmål ikke allerede er besvaret, finder du muligheden for at oprette et nyt spørgsmål i højre side under Spørgsmål og Svar.
Her finder du en stor knap “Opret Spørgsmål”.
Når du opretter et nyt spørgsmål, har du mulighed for at indtaste følgende:
Titel
En titel for dit spørgsmål. Her gælder det om at være specifik, da det er denne titel alle andre ser. Det er derfor ikke en god idé blot at skrive “hjælp”, “???” eller “Hvem kan hjælpe?”. Find en god titel, der kort beskriver hvad dit spørgsmål handler om.
Selve spørgsmålet
I det store felt har du mulighed for at uddybe dit spørgsmål og redigere din tekst, så den bliver nemmere at læse. Det er også muligt at indsætte links.
Kategori
Vælg den kategori, der bedst passer til dit spørgsmål. Det er vigtigt, at dit spørgsmål havner i den rigtige kategori, da den dels kan bliver overset af andre, hvis den ligger forkert og dels kan være til besvær for andre.
Tags
Du har også mulighed for at tilknytte nogle nøgleord til dit spørgsmål. Dette kan være enkelte ord eller korte sætninger, der i nøgleord beskriver, hvad spørgsmålet omhandler.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvorfor er det så vigtigt at bruge den rette kategori?” icon=”question”][vc_column_text]
Først og fremmest er det vigtigt for dig selv, da du har størst mulighed for at få et hurtigt svar, hvis dit spørgsmål havner i den rigtige kategori. Det betyder nemlig også, at det bliver nemmere for andre, som har lyst til at svare på spørgsmål, for at de bedre kan finde de spørgsmål de er gode til at svare på.
Endvidere, kan visse brugere modtage e-mails med notifikationer om spørgsmål og derfor er det vigtigt, at sætte dit spørgsmål i den rette kategori.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvad skal jeg skrive i spørgsmålets titel?” icon=”question”][vc_column_text]
Titlen på dit spørgsmål er det alle andre ser som det første. Det er derfor vigtig, at vælge en god og sigende titel fra starten.
Vi anbefaler, at du benytter dig af HV-ord, som hvad, hvem, hvor, hvordan, hvornår osv.
Eksempel: “Hvordan fungerer en e-cigaret?”
Du må meget gerne være præcis i dine spørgsmål, da dette gør det nemmere for andre, at finde spørgsmål, som de kan svare på.
Det nytter ikke, at skrive “???”, “hjælp mig” eller “Hvem kan hjælpe mig?”
Dels giver dette ikke mening for alle andre der læser din titel (overskrift) og dels risikerer du, at dit spørgsmål blot bliver slettet af en administrator.
Skriv derfor en meningsfuld titel (overskrift) for dine spørgsmål og uddyb dem gerne efterfølgende.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvad skal jeg skrive i selve spørgsmålet?” icon=”question”][vc_column_text]
I selve spørgsmålet har du mulighed for at uddybe din titel (overskriften) af dit spørgsmål.
Her er det en god idé, at give så mange detaljer som muligt.
Hvis du for eksempel spørger andre om råd til valg af e-cigaret, vil det være en god idé, at fortælle lidt om dine forventninger til anvendelsen:
Eksempelvis “Ryger normalt 20 smøger om dagen og vil gerne finde en god e-cigaret, der kan give mig et godt krads og en god smag. Jeg er ikke så teknisk, så det skal helst være en e-cigaret, der er ligetil at gå til.
Uddyb dine spørgsmål md så meget relevant information, som det er muligt. På den måde, vil andre have langt nemmere ved at hjælpe dig.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvor hurtigt kan jeg forvente en løsning?” icon=”question”][vc_column_text]
Vi kan desværre ikke love, at der er en løsning på dit spørgsmål, men hvis du overvejere både din overskrift (titlen på dit spørgsmål) og uddyber det med alle væsentlige detaljer, så vil der være en god mulighed for at andre både ser dit spørgsmål og forsøger at hjælpe dig.
Du kan dermed være heldig, at få svar på dit spørgsmål indenfor få minutter, men der kan omvendt også gå lang tid før nogen har en løsning til dig.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][vc_separator icon=”star” type=”invisible”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
Behandling af svar
[/vc_column_text][vc_accordion toggle=”yes”][vc_accordion_tab title=”Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?” icon=”question”][vc_column_text]
Når du vil acceptere et svar, fører du blot musen hen over svaret. Her vil du se en menu-bjælke dukke frem med nogle knapper. Den sidste knap er grøn og viser et “check-tegn”. Klik på denne “Godkend dette svar”.
Når du gokender et svar, kan du bedømme svaret som enten:
Bedste svar
Meget godt svar
Godt svar
Du kan godkende op til tre forskellige svar med de ovenstående muligheder.
Hvis du ombestemmer dig senere og hellere vil acceptere et andet svar, kan du blot trykke på samme knap igen, hvorefter du vil have afvist svaret.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Der er mere end en der har svaret, hvad gør jeg så?” icon=”question”][vc_column_text]
Du har fået mere end et svar. Det er jo godt, for det handler jo om at få svar på sine spørgsmål. Hvis du føler et af svarene er gode, så kan du acceptere dette.
Det er muligt at godkende mere end ét svar. Du kan godkende op til tre svar og give dem hver sin vurdering.
Du vælger blot det bedste svar og giver det den bedste vurdering. Derefter kan du vælge det næstbedste svar og vurdere dette osv.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvordan svarer jeg på det de spørger om, uden at acceptere deres svar?” icon=”question”][vc_column_text]
Under hvert spørgsmål, vil der altid være et felt til nye svar i bunden af spørgsmålet. Her svarer andre dig, men du kan også benytte dig af samme felt til, at uddybe eventuelle nye spørgsmål fra andre brugere.
For den bedste oversigt, vil det dog være bedre, hvis du svarer andre brugere, ved at kommentere på deres svar. Stiller en bruger dig et spørgsmål, vil dine kommentarer til dette spørgsmål blive vist under hans/hendes svar. På den måde bliver korrespondancen langt mere overskuelig.
Først når du føler du har fået svar på dit spørgsmål, behøver du, at godkende et svar. Dette gør du ved at føre musen over det bedste svar og klikke på accepter knappen (den grønne med et check-hak).
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Jeg har fået løst mit problem, er der mere jeg skal gøre?” icon=”question”][vc_column_text]
Når du har fået en løsning på dit spørgsmål, er det altid god kutyme, at acceptere et svar.
På den måde bliver dit spørgsmål “grønt”, så andre kan se, at der allerede er et accepteret svar på spørgsmålet. Du hjælper altså andre, der har samme spørgsmål, så de hurtigt kan se, at der ligge et svar de måske også kan bruge.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvad er forskellen på et nyttigt svar og et accepteret svar?” icon=”question”][vc_column_text]
Alle svar og spørgsmål kan gives et point op eller ned, hvilket giver en indikation om hvor nyttigt et spørgsmål eller svar der er tale om.
At trykke på pil opad tillægger en nyttig værdi til spørgsmålet eller svaret.
At trykke på pil nedad tillægger en unyttig værdi til spørgsmålet eller svaret.
Jo flere plus-point (opad), des højere vil dette svar på siden, vil dette svar blive vist. Det betyder, at et accepteret svar altid ligger øverst. Men andre brugere (ud over spørgsmåls opretteren) kan måske have en anden mening om, hvilket svar som er bedst. Derfor kan alle brugere give plus og minus-point til svar.
I praksis betyder det, at alle de bedste svar altid ligger øverst, så man som ny, slipper for at skulle gå alle svar igennem, for at finde et godt og nyttigt svar.
Forskellen ligger derfor i, at et accepteret svar, er det som den der har stillet spørgsmålet har godkendt som det bedste, og de svar med flest point, er alle brugere tilsammen, som har vurderet dem som de bedste svar.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Hvad betyder de forskellige farvekoder på svarene?” icon=”question”][vc_column_text]
På forsiden for Svar og Spørgsmål, er alle spørgsmål delt op i følgende farver:
Rød: Der er ikke skrevet nogle svar.
Grå: Der er svar, men ingen er blevet godkendt.
Grøn: Spørgsmålet er besvaret, som endvidere er blevet accepteret.
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][vc_separator icon=”star” type=”invisible”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator icon=”star” type=”invisible”][vc_column_text]
Har du andre spørgsmål? Her har du nogle muligheder:
Her finder du flere måder, hvorved du kan få svar på dine spørgsmål
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_iconbox type=”icon_top” icon=”comments” title=”Spørg hele Danmark” link_url=”http://www.ecigdanmark.dk/sporgsmal-svar/” link_text=”Gå til Spørgsmål og Svar”]Har du spørgsmål omhandlende e-cigaretter, rygevæske, tilbehør eller måske noget helt fjerde. Så benyt dig af “Spørgsmål og Svar”, hvor du kan stille spørgsmål til hele landet. Alle, der ser dit spørgsmål her, har mulighed for at svare. Det er den hurtigste vej til at blive klogere.[/vc_iconbox][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_iconbox type=”icon_top” icon=”envelope” title=”Kontakt eCigDanmark” link_url=”http://www.ecigdanmark.dk/kontakt” link_text=”Gå til Kontakt”]Har du spørgsmål du ikke finder svar på her på siden, er du altid velkommen til, at tage kontakt direkte til os. Vi hjælper dig med alle spørgsmål omkring brugen af dette website samt spørgsmål omhandlende annoncering og oprettelse af konti her på eCigDanmark.[/vc_iconbox][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]